+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Společnosti Apple opět patří prvenství v žebříčku nejhodnotnějších značek světa. V posledních 5 letech patřily tyto příčky Amazonu a Googlu, Apple se na prvním místě umístil naposledy v roce 2016.
Organizace Brand Finance vydává každoročně žebříček nejhodnotnějších značek na světě. A letos, poprvé po 5 letech, se na jejím vrcholu znovu objevil Apple.
Jeho hodnota vzrostla meziročně o 87 % na 263,4 miliardy dolarů (5,7 bilionu korun). Překonal tak Amazon a Google, které si první příčky držely posledních 5 let.
V žebříčku pro rok 2021 se na druhém místě umístil Amazon a Google skončil třetí. Obě značky přitom také zvýšily svou hodnotu. Hodnota Amazonu vzrostla o 15 % a v případě Googlu to bylo 1,4 %.
Největším letošním skokanem ovšem byla Tesla, která zdaleka předehnala všechny ostatní automobilky a meziročně její hodnota vzrostla o 158 %. Zatímco v roce 2020 se umístila na 147. příčce, letos už byla 42.
Hodnota značky podle společnosti Brand Finance není to samé jako tržní hodnota. Při výpočtu sice tento ukazatel bere na vědomí, ale zahrnuje k němu také sílu značky, kolik stojí licenční poplatky apod.
29. 1. 2021
Ceny iPhonů by se kvůli nově zavedeným clům v USA mohly zvýšit až o 40 %. Tento krok by mohl výrazně omezit zájem o...
14. 4. 2025
Francouzský antimonopolní úřad uložil Applu pokutu ve výši 150 milionů eur (3,78 miliardy korun) kvůli funkci App...
9. 4. 2025
Apple čelí ztrátám u své streamovací služby. Navzdory miliardovým investicím do obsahu má mnohem méně předplatitelů...
25. 3. 2025
Britští vědci vytvořili technologii, která dokáže s vysokou přesností odhalit rakovinu kůže už v raném stádiu.
Společnosti O2 a TV Nova představily svou novou službu Oneplay, která oficiálně odstartuje už 10. března. Nhradí...
Vodafone představil přelomový set-top box. Kromě funkcí chytré televize nabídne i špičkové reproduktory, se kterým...