Úvod > Články > Bude BLESKmobil konkurencí?

Bude BLESKmobil konkurencí?

Bude BLESKmobil konkurencí?

Také jste se těšili na prvního virtuálního operátora? Určitě jste nebyli sami. Bohužel prvotní nadšení začínají pomalu ale jistě předcházet oprávněné pochybnosti. Pod značkou BLESKmobil, jak jej společnost Ringier prezentuje, nevystupuje nikdo jiný než Telefónica. Ukazuje se, že uživatelé nového operátora uzavírají smluvní vztah přímo s Telefónicou a nikoliv s Ringierem. Ten je jen vlastníkem obchodní značky, pod kterou jsou služby prezentovány a zajišťován prodej.

BleskmobilStart na trhu byl takticky uveden ve dvou dnech. Díky tomu byl zajištěn velký zájem ze strany novinářů a byla napsána řada článků o příchodu nového operátora. Firma si tak zajistila nemalou publicitu a bezplatnou reklamu.

Teprve druhý krok, který následoval až 7. listopadu odhalil opravdovou skutečnost. Pohled se nám změnil ve chvíli, kdy jsme měli možnost nahlédnout do obchodních podmínek nového operátora. Už od první prezentace bylo jisté, že virtuální je z toho důvodu že nebude vlastnit svoji síť, ústředny a podobná technická zabezpečení. S touto myšlenkou vznikala řada dohadů o tom, jakým způsobem bude služba zajištěna, kdo bude řešit případné spory a reklamace, kdo bude spravovat údaje zákazníků. A toto právě vysvětlily zveřejněné obchodní podmínky.

Stačí si přečíst začátek: „Tyto Všeobecné podmínky (dále jen „VP“) upravují podmínky pro poskytování veřejně dostupné předplacené mobilní hlasové služby elektronických komunikací …… pod obchodní značkou „BLESKmobil“ společností Telefónica Czech Republic, a.s., se sídlem Praha 4, Michle, Za Brumlovkou 266/2 …“

Myslíme, že samo o sobě to již nepotřebuje další rozklad a vysvětlování. Otázkou už zůstává jen to, jakou mají subjekty mezi sebou dohodu. Jak funguje spojení značky a sítě, když obchodní podmínky jsou definované pro O2. Koho tedy budete zákazníkem, když BLESKmobil je vlastně jen obchodní značka, kterou vlastní někdo jiný? Není to o tom, že O2 si značku jen pronajímá pro svoje obchodní záměry? Nebo mezi sebou mají smlouvu o velkoobchodních přeprodeji služeb?

Dost vysvětluje i tato následující skutečnost. Ringier není evidován jako podnikatel v elektronických komunikacích. Neučinil žádné ohlášení, že by se jím stal. Tuto skutečnost potvrdil i Český telekomunikační úřad. Podle zákona nic ohlašovat nemusí, pokud jím totiž není.

Dál můžeme přemýšlet o tom, zda je fér, že se BLESKmobil prezentuje jako první virtuální mobilní operátor, když jím ve skutečnosti není. Ale co vlastně ve skutečnosti znamená virtuální operátor? Není název naplněn tím, že služby zprostředkovává?

Pokud budete dál podrobně porovnávat obchodní podmínky O2 a BLESKmobilu, zjistíte jako my, že se velice podobají. Zásadní a poměrně důležitý rozdíl jsme našli v odstavci o právu změnit zákazníkovi telefonní číslo. U O2 je přímo uvedeno, že tak mohou učinit jen ze závažných a naléhavých provozních důvodů. BLESKmobil už ale toto upřesnění neobsahuje. Vyhrazují si právo změnit číslo?

Jedná se tedy o konkurenci nebo jen obchodní záměr O2 jak nově prezentovat svoje služby?

8. 11. 2012

Sdílejte

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Britští lékaři používají AI pro odhalování rakoviny kůže

 

Britští vědci vytvořili technologii, která dokáže s vysokou přesností odhalit rakovinu kůže už v raném stádiu.

Zobrazit celý článek

Vodafone představil nový set-top box Vodafone TV Play se špičkovými integrovanými reproduktory

 

Vodafone představil přelomový set-top box. Kromě funkcí chytré televize nabídne i špičkové reproduktory, se kterým...

Zobrazit celý článek

OpenAI vytvořila AI model pro kreativním psaní

 

OpenAI vyvinula nový model pro kreativní psaní. Podle šéfa společnosti Sama Altmana je to poprvé, co ho výstup umělé...

Zobrazit celý článek