+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Průměrně každý Čech sáhne každých dvacet jedna minut po svém mobilním telefonu a celkově s ním každý den stráví necelé tři hodiny svého času. Chytrý mobilní telefon pro řadu Čechů představuje preferované zařízení pro přístup na internet. Vyplývá to z analýzy společnosti truconneXion.
Průměrný Čech v produktivním věku zkontroluje svůj mobilní telefon v průměru 46krát denně, to znamená v průměru každých 21 minut z aktivní části dne. Čas, který Češi průměrně stráví u mobilních telefonů, činí 2 hodiny 53 minut denně.
Zhruba 44 % Čechů dokonce spadá do kategorie "vysokofrekvenčních“ uživatelů - od rána do noci po svém smartphonu sáhnou více než padesátkrát, to znamená každých zhruba 19 minut z aktivní části dne.
Podle psychologa Michala Waltera používání mobilního telefonu odvádí pozornost od jakékoliv činnosti, která vyžaduje intenzivní soustředění.
Mobilní telefony už dávno neslouží jen k volání a přijímání hovorů, což byla dříve jejich primární funkce, ale pro řadu lidí představují preferované zařízení pro přístup na internet.
“V spektru nejčastějších činností vede využívání komunikátorů, jako jsou Skype, WhatsApp či Facebook Messanger, dále pak psaní zpráv a vyřizování e-mailové korespondence společně s kalendářem. Následuje využívání aplikací včetně sociálních sítí, tak sledování zpravodajství či multimédií, až po letmé zkontrolování času těmi, kteří využívají svůj mobil namísto hodinek,“ říká Martin Hnízdil ze společnosti truconneXion.
Z hlediska zaměstnavatelů je to vážný problém, protože závislost na mobilních telefonech vede k masivnímu zneužívání pracovního času v řádech až několika hodin denně. I v takovém případě je ovšem obtížné zaměstnanci toto zneužívání dokázat bez pomoci speciálního softwaru, který na firemních mobilech rozliší pracovní a mimopracovní aktivity.
8. 11. 2016
Samsung oznámil, že pracuje na novém displeji, jehož spotřeba bude o polovinu menší než v současnosti. Telefony by...
18. 11. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
5. 11. 2024
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
2. 11. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...