+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Čtvrtina Čechů se za poslední rok dostala do situace, kterou by bez telefonu řešila jen velmi obtížně nebo by ji jinak vyřešit nezvládla. Vyplynulo to ze studie operátora Vodafone.
Chytrý telefon vlastní 80 % online populace zákazníků červeného operátora. Průměr mezi všemi českými operátory je přitom 77 %.
Kromě telefonování a psaní zpráv využívají tito lidé svůj mobil pro vyhledávání dopravního spojení (89 %), navigování (84 %), místo kuchařky a pro vyhledávání receptů (64 %), alternativu k tištěným dokumentům (57 %) nebo k vlastnímu vzdělávání (45 %).
„K posledním trendům patří také narůstající sledování online streamovacích služeb, a to jak hudby, tak videa. Jde o služby jako YouTube, Spotify nebo třeba Netflix, jednoduše o rostoucí konzumaci obsahu na mobilních telefonech. Také proto nabízíme zákazníkům Vodafone Passy, to znamená sledování i poslech obsahu bez počítání dat,“ vysvětluje Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb Vodafonu.
Třetina Čechů starších 40 let se přitom díky svému smartphonu cítí mladší. U 58 % dotázaných mobil zvyšuje pocit bezpečí a čtvrtina se dokonce dostala do situace, kterou by bez telefonu dokázali vyřešit jen s velkými obtížemi.
Možná i právě proto většina lidí od smartphonu očekává pomoc v nouzi a souhlasí s tím, aby mobilní aplikace uměly předat potřebné informace policii, záchrance nebo hasičům.
„Tuto tendenci pozorujeme i v aplikaci Záchranka. Lidé si v ní vyplní osobní profil včetně chorobopisu, který se ke zdravotníkům ze 155 dostane jen v případě zmáčknutí nouzového tlačítka. Uživatelé aplikace chápou, že informace o alergiích nebo užívaných lécích může být v kritický moment klíčová“, říká Adriana Dergam, místopředsedkyně správní rady Nadace Vodafone, která aplikaci Záchranka podporuje už skoro čtyři roky.
20. 1. 2020
mobilní aplikacemobilní telefonVodafone
Samsung oznámil, že pracuje na novém displeji, jehož spotřeba bude o polovinu menší než v současnosti. Telefony by...
18. 11. 2024
Vodafone odhalil vánoční nabídku, v rámci které rozdává třeba slevy na mobilní telefony, neomezené tarify, volání z...
13. 11. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
5. 11. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...