+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Asociace televizních organizací zveřejnila nejnovější data o sledovanosti televize. Každý den sedíme u obrazovky v průměru 4 hodiny denně.
Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v ČR zadává každoročně Asociace televizních organizací a realuzuje ho agentura Nielsen Admosphere.
Z nejnovějších dat vyplynulo, že v loňském roce Češi sledovali televizi 4 hodiny a 2 minuty, tedy přes 20 minut více než před deseti lety.
Důvodem byla pandemie koronaviru, ale podle jednatelky ATO Vlasty Roškotové přispěla i kvalita obsahu. „Svoji nezanedbatelnou roli sehrála i kvalitní a pestrá programová nabídka. Odsledovaná doba potvrzuje fakt, že televize je u nás stále velmi silným médiem.“
„Dle dat z projektu měření sledovanosti tvořila místní (česká či československá) tvorba v posledních pěti letech 41 % veškerého vysílání zmíněných TV skupin. Podíl lokálních pořadů na sledovanosti je však dlouhodobě podstatně vyšší, představuje až 60 %,“ uvedla Tereza Šimečková, Managing Director Nielsen Admosphere.
Největší podíl na vysílacím čase a sledovanosti mají na stanicích třech hlavních TV skupin mají seriály a sitkomy. Česká tvorba přitom tvoří 45 % sledovanosti.
U filmů, inscenací a činoher, žánrů s druhým největším podílem, tvoří česká tvorba 37 % sledovanosti.
Pokud se zaměříme na zábavné pořady, podíl sledovanosti lokální tvorby představuje dokonce 91 %. U zpravodajství pak tvoří český obsah 99,7 %.
„Je vidět, že pro české diváky je domácí tvorba dlouhodobě autentická, relevantní a dokáže je přivést k TV obrazovkám,“dodal Petr Miláček, ředitel analýz TV Prima.
Pokud se často potýkáte s výpadky internetu, prověřte si další možnosti připojení na vaší adrese:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
19. 12. 2022
Digitální a satelitní MAGENTA TV od T-Mobilu vylepšuje svou Videotéku. Rozšíří obsahovou nabídku, jejíž součástí...
4. 11. 2024
NFL se mimo USA snaží prorazit tzv. mini Super Bowls. Jaké evropské zápasy nás čekají a kde je sledovat?
10. 10. 2024
Letní měsíce tradičně přináší nižší sledovanost. Letošní prázdniny jsou ale netypické a diváci sledují televizi...
23. 8. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...