Úvod > Články > dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. Přestože novela zákona na konci loňského roku používání zpoplatněných modrých a bílých linek pro kontakt se zákazníky omezila, mnozí podnikatelé ji nedodržují. Spotřebitelské sdružení dTest vyzvalo více než 30 společností, aby změnily způsob komunikace se zákazníky.

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají stále pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora zpoplatněny částkou až pět korun za každou započatou minutu volání. Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale většina operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku.

Na konci minulého roku vstoupila v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele, která zakazuje obchodníkům pro komunikaci se spotřebiteli ohledně uzavřené smlouvy používat telefonní linky, za které je účtována vyšší cena, než je běžná sazba. Řada společností tento zákaz bohužel nadále ignoruje. Jedná se podle dTestu například o České dráhy, pojišťovnu Kooperativa či Českou podnikatelskou pojišťovnu.

Sdružení tedy vyzvalo více než 30 společností, které stále využívají pro kontakt se zákazníky zpoplatněnou bílou či modrou linku, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. Pokud tyto společnosti nezmění svůj přístup, podá dTest podnět České obchodní inspekci k zahájení správního řízení.

21. 9. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 299 Kč

Přečtěte si také

 

Nemocnice v Pelhřimově začala používat AI při vyhodnocování rentgenových snímků

Pelhřimovská nemocnice nasadila ve svém radiodiagnostickém oddělení umělou inteligenci. Pomůže s vyhodnocováním...

26. 11. 2024

Zobrazit celý článek

 

AI obojek Shazam: Umělá inteligence vám umožní komunikovat s vaším mazlíčkem

Společnost Personifi AI představila chytrý obojek, který má lidem umožnit mluvit se svými domácími miláčky. Zařízení...

19. 11. 2024

Zobrazit celý článek

 

OpenAI bude navzdory rychlému růstu ve ztrátě až do roku 2029

Společnost OpenAI navzdory rostoucím příjmům očekává, že bude až do roku 2029 fungovat se ztrátou. Důvodem jsou...

14. 11. 2024

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Apple příští rok zavede identifikaci firemních čísel

 

Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...

Zobrazit celý článek

Služba Tap to Pay od Applu je nově dostupná i v Česku

 

Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...

Zobrazit celý článek

Po Vodafonu i O2, české operátory postihl výpadek

 

Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...

Zobrazit celý článek