Úvod > Články > Jak se dařilo operátorům na Silvestra 2016

Jak se dařilo operátorům na Silvestra 2016

Jak se volalo a datovalo u našich operátoru na Silvestra 2016? Lidé méně volají a posílají SMS, zájem zákazníků se přesouvá do oblasti mobilních dat.

Jak se dařilo operátorům na Silvestra 2016

O2

"Na Silvestra spojila mobilní síť O2 téměř 15 milionů hovorů. Dalších 1,5 milionu hovorů pak proběhlo v první hodině po půlnoci," popisuje Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení O2 s tím, že počet hovorů uskutečněných na Silvestra je každoročně vyšší než v průběhu Štědrého dne. Nejvytíženější byla i letos první hodina těsně po půlnoci.

Zájem zákazníků se přesouvá do oblasti mobilních dat, to se potvrzuje i v oblasti SMS zpráv. Těch se na Silvestra v síti O2 poslalo o 9 % méně než vloni. Naopak MMS zprávy zaznamenaly 8% nárůst. Během posledního dne v roce se jich v síti O2 odeslalo přes 290 tisíc.

Nárůst datového provozu potvrzuje, že stále více zákazníků využívá k posílání novoročních přání i sdílení silvestrovských zážitků mobilní internet. "Celkový objem přenesených dat vzrostl oproti loňsku přibližně o 70 %. V síti 4G LTE se přitom více než zdvojnásobil," vysvětluje Mikšovská. Přesně o půlnoci zaznamenala nejvyšší sledovanost i O2 TV. Nejsledovanějšími pořady na Silvestra přitom byly Do roka a do dne (ČT 1), Tvoje tvář má známý hlas - to nejlepší (Nova) a Český mejdan s Impulsem (Prima).

 

20152016Změna
Hovory17 043 80814 608 758- 14,3 %
SMS11 686 97910 608 347- 9,2 %
MMS271 088293 961- 8,4 %
Data (TB)52,988,6 67,5 %

T-Mobile

Silvestr v síti T-Mobile, stejně jako štědrý den, přinesl nižší počet hovorů a textových zpráv a významný nárůst datového provozu. Největší pokles oproti Silvestru 2015 nastal u hovorů, jejichž celkový počet klesl o 18,2 % na cca 19,7 milionu. Nejrušnější byla jako obvykle první hodina po půlnoci, kdy systémy zaznamenaly necelých 2,5 milionu hovorů.

Celkový počet SMS odpovídá 15,9 milionu, což je o 7,4 % méně v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Zatímco vloni u růžového operátora vzrostl celkový počet MMS o 2,8 %, letos to bylo o necelých 22 % – zákazníci jich odeslali 347 tisíc.

Celkový objem přenesených dat vzrostl o 54,3 % na 108,7 terabytu. Většina z tohoto objemu, 89,2 TB, prošla sítí LTE, což představuje 106% nárůst oproti Silvestru 2015. Nejvíce se datovalo v časovém rozmezí 18:30–19:30 (vloni to bylo 18:15–19:15).

 

20152016Změna
Hovory24 138 00019 745 000- 18,2 %
SMS17 192 00015 928 000- 7,4 %
MMS285 000347 000-6,4 %
Data (TB)70,4108,7 54,3 %

Vodafone

Trendem letošního posledního dne roku 2016 byly i u zákazníku červeného operátora mimo datování také MMS zprávy. Poslali jich ve špičce o 26 % více než během loňského Silvestra. Zároveň klesl počet SMS a hovorů.

I u Vodafone vzrostlo využití datových služeb, a to o 41 %. Počet hlasových hovorů poklesl o 9 % oproti minulému roku. Celkový SMS provoz poklesl o Silvestru o 10 %, ale během novoroční špičky odeslali uživatelé o něco více SMS než v minulém roce, navíc využívali i jiné možnosti elektronické komunikace, jakou jsou například sociální sítě, instant messaging, videa a podobně. Nejvíce se o Silvestru volalo do Německa, Polska a na Ukrajinu.

 

20152016Změna
Hovory13 400 00012 185 034- 9 %
SMS12 700 00011 471 005- 10 %
MMS118 000141 47020 %
Data (TB)90,5127,641 %

3. 1. 2017

Témata

3GLTEO2T-MobileVodafonevolání na mobil

Sdílejte

Přečtěte si také

 

S vánoční nabídkou od Vodafonu můžete ušetřit až 15 000 Kč

Vodafone odhalil vánoční nabídku, v rámci které rozdává třeba slevy na mobilní telefony, neomezené tarify, volání z...

13. 11. 2024

Zobrazit celý článek

 

MAGENTA TV vylepšuje Videotéku a rozšíří její obsah

Digitální a satelitní MAGENTA TV od T-Mobilu vylepšuje svou Videotéku. Rozšíří obsahovou nabídku, jejíž součástí...

4. 11. 2024

Zobrazit celý článek

 

Po Vodafonu i O2, české operátory postihl výpadek

Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...

18. 10. 2024

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Apple příští rok zavede identifikaci firemních čísel

 

Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...

Zobrazit celý článek

Služba Tap to Pay od Applu je nově dostupná i v Česku

 

Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...

Zobrazit celý článek

Po Vodafonu i O2, české operátory postihl výpadek

 

Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...

Zobrazit celý článek