Úvod > Články > Které značky používají útočníci v podvodných e-mailech nejčastěji?

Které značky používají útočníci v podvodných e-mailech nejčastěji?

Společnost Check Point zveřejnila zprávu Brand Phishing Report za 4. čtvrtletí roku 2020. Které značky využívali útočníci ve svých e-mailech nejčastěji?

Které značky používají útočníci v podvodných e-mailech nejčastěji?

Podvodníci ve svých e-mailech často využívají známé značky. Snaží se tak zvýšit důvěru a dostat z uživatelů osobní informace nebo údaje o platební kartě.

Společnost Check Point tyto e-maily pravidelně analyzuje a na základě získaných dat vydává čtvrtletní zprávu Brand Phishing Report.

Podle ní se i ve 4. čtvrtletí minulého roku nejčastěji zneužívala značka Microsoft. Objevila se ve 43 % phishingových e-mailů. Společnost zaznamenala obrovský nárůst, jelikož ve třetím čtvrtletí to bylo pouze 19 %.

Druhou nejčastěji zneužívanou značkou bylo DHL s podílem 18 %. Útočníci využili předvánočního období, kdy uživatelé nakupovali on-line, a rozesílali e-maily s informacemi o neexistujících zásilkách.

„Kyberzločinci se stále častěji snaží maskovat své podvody za jména známých značek. Naše data zároveň jasně ukazují, že útočníci ve snaze zvýšit šanci na úspěch mění své taktiky a pružně reagují na aktuální trendy. Trochu překvapivě z čela žebříčku vypadl Apple a také Instagram nebo WhatsApp. Zároveň jsme ale viděli nárůst phishingu zaměřeného na značky LinkedIn nebo IKEA. Znovu varujeme uživatele, buďte opatrní a neotevírejte podezřelé e-maily, přílohy a odkazy,“ uvedl Tomáš Růžička, SE Team leader ze společnosti Check Point.

 

Nejčastěji zneužívané značky ve 4. čtvrtletí roku 2020

  1. Microsoft (43 %)
  2. DHL (18 %)
  3. LinkedIn (6 %)
  4. Amazon (5 %)
  5. Rakuten (4 %)
  6. IKEA (3 %)
  7. Google (2 %)
  8. PayPal (2 %)
  9. Chase (2 %)
  10. Yahoo (1 %)

28. 1. 2021

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 260 Kč
Cena za měsíc: 399 Kč

Přečtěte si také

 

Vodafone doručil 20 tisíc zásilek ve vratných boxech, jejich stopa je po 6 použitích neutrální

Vodafone doručil 20 tisíc zásilek ve vratných obalech. NEKOnečné BOXy mají neutrální uhlíkovou stopu už po šestém...

11. 4. 2025

Zobrazit celý článek

 

dTest varuje před službami, které schovávají předplatné za jednorázový poplatek

dTest varuje před službami, které se prezentují jednorázovým poplatkem, ale následně strhávají měsíční platby. Jak...

3. 4. 2025

Zobrazit celý článek

 

SAP překonal Novo Nordisk a stal se nejhodnotnější evropskou firmou

Německá softwarová společnost SAP překonala Novo Nordisk a stala se nejhodnotnější firmou Evropy. Pomohl jí růst...

29. 3. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Britští lékaři používají AI pro odhalování rakoviny kůže

 

Britští vědci vytvořili technologii, která dokáže s vysokou přesností odhalit rakovinu kůže už v raném stádiu.

Zobrazit celý článek

Voyo a O2 TV končí, nahradí je platforma Oneplay

 

Společnosti O2 a TV Nova představily svou novou službu Oneplay, která oficiálně odstartuje už 10. března. Nhradí...

Zobrazit celý článek

Vodafone představil nový set-top box Vodafone TV Play se špičkovými integrovanými reproduktory

 

Vodafone představil přelomový set-top box. Kromě funkcí chytré televize nabídne i špičkové reproduktory, se kterým...

Zobrazit celý článek