+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Pandemie způsobila výrazný nárůst počtu online nákupů. ČTÚ se proto rozhodl upozornil zákazníky, že ne všichni přepravci jsou u něj evidováni a nemůže tak řešit stížnosti na ně.
Za poslední rok se velké množství nákupů přesunulo na internet, což vedlo také k většímu zapojení dopravců a společností zajišťujících poštovní služby.
Český telekomunikační úřad ovšem ve své monitorovací zprávě upozornil, že ne všichni tito provozovatelé jsou u něj evidováni. Ne všichni přepravci jsou totiž podnikateli ve smyslu zákona o poštovních službách.
Pokud je v evidenci nenajdete, úřad vám nemůže vyhovět se stížností ani řešit námitky proti vyřízení reklamace jejich služeb.
V současné době je přitom na seznamu pouze 26 aktivních subjektů s oprávněním k činnosti dle zákona o poštovních službách.
Zákazníci přitom často netuší, že pokud jsou společnosti v evidenci ČTÚ a reklamace služeb nebyla vyřízena k jejich spokojenosti, mohou se bránit dále.
Podle zákona o poštovních službách lze uplatnit námitku proti vyřízení reklamace, a to do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace či marného uplynutí lhůty pro vyřízení. Pokud tuto lhůtu nedodržíte, právo uplatnit námitku zaniká.
8. 7. 2021
Vodafone doručil 20 tisíc zásilek ve vratných obalech. NEKOnečné BOXy mají neutrální uhlíkovou stopu už po šestém...
11. 4. 2025
dTest varuje před službami, které se prezentují jednorázovým poplatkem, ale následně strhávají měsíční platby. Jak...
3. 4. 2025
Německá softwarová společnost SAP překonala Novo Nordisk a stala se nejhodnotnější firmou Evropy. Pomohl jí růst...
29. 3. 2025
Britští vědci vytvořili technologii, která dokáže s vysokou přesností odhalit rakovinu kůže už v raném stádiu.
Společnosti O2 a TV Nova představily svou novou službu Oneplay, která oficiálně odstartuje už 10. března. Nhradí...
Vodafone představil přelomový set-top box. Kromě funkcí chytré televize nabídne i špičkové reproduktory, se kterým...