+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Čtvrtina lidí ve věkové skupině 18 až 34 let nezvedá telefon a volání jim přijde divné. Pro starší generaci je telefonování zcela běžné.
Podle výzkumu společnosti Upswitch až čtvrtina respondentů ve věku 18 až 34 let nezvedá telefon. 70 % z nich nejčastěji odpovídá přes textové zprávy a neznámá čísla si vyhledávají na internetu.
Dr. Elena Touroni, konzultantka v oboru psychologie, vysvětluje, že mladí lidé si nevytvořili návyk telefonovat, „a proto jim to nyní připadá divné, protože to pro ně není normální“.
Více než polovina mladých lidí také v průzkumu přiznala, že si myslí, že nečekaný hovor znamená špatné zprávy.
„S tím, jak jsou naše životy čím dál tím více vytížené a pracovní rozvrhy nepředvídatelné, máme méně času na to, abychom zavolali příteli a jednoduše si s ním popovídali. Telefonáty se tak stávají vyhrazenými pro důležité zprávy v našem životě, které mohou být často komplikované a obtížné,“ uvedla psychoterapeutka Eloise Skinner.
To, že mladí lidé netelefonují, ale neznamená, že nejsou v kontaktu se svými přáteli. Konverzace se ale nyní přesunuly na sociální sítě, zejména na Instagramu a Snapchatu, kde je snazší posílat vedle textů i obrázky a memy. Často také komunikují přes hlasové zprávy.
37 % lidé ve věku 18-34 let uvedlo, že hlasové zprávy jsou jejich preferovaným způsobem komunikace. Oproti tomu pouze 1 % respondentů ve věku 35-54 let dává přednost hlasovým zprávám před voláním.
Textové i hlasové zprávy umožňují mladým lidem komunikovat ve vlastním tempu a dávají jim možnost poskytovat promyšlenější a uvážené odpovědi.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
4. 10. 2024
mobilní telefonvolání na mobilvolání na pevnou
Samsung oznámil, že pracuje na novém displeji, jehož spotřeba bude o polovinu menší než v současnosti. Telefony by...
18. 11. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
5. 11. 2024
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
2. 11. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...