Úvod > Články > O2 se v loňském roce dařilo!

O2 se v loňském roce dařilo!

Modrému operátorovi O2 se v loňském roce náramně dařilo. Zisk mu vzrostl o 45 % a splnil své cíle. Výnosy byly stejné jako v roce 2014, nárůst byl převážně díky snížení provozních nákladů o 19 %.

O2 se v loňském roce dařilo!

O2 se loni dařilo růst převážně v prodeji mobilních dat. Úspěšný byl jak mobilní internet tak internet na doma na technologii LTE, který je dostupný pro 92 % domácností. Výborně se dařilo i nové O2 TV, která se zabydlela již ve 200 tisících domácností. Populární je převážně díky novému sportovnímu kanálu O2 Sport.

"Rok 2015 byl pro naši společnost přelomový. Jako první na světě jsme dobrovolně přistoupili k oddělení fixní a mobilní infrastruktury a po sedmi měsících samostatného fungování můžeme potvrdit, že předpoklady a výhody, které jsme identifikovali v rámci analýz, byly správné," říká generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník a dodává: "Výrazně jsme zlepšili a zjednodušili naši digitální televizi O2 TV, spustili nový sportovní kanál a nabídli tuto službu všem domácnostem v České republice. Díky konceptu multidimenze a unikátnímu obsahu se z ní stala nejrychleji rostoucí služba na trhu placené televize."

"Naše strategie funguje, po 7 letech jsme zastavili pokles výnosů a zvýšili ziskovost o více než 40 %. Pokračujeme v transformaci nového O2, což v letech 2015 a 2016 vyžaduje zvýšené investice. Přesto jsme v roce 2015 vygenerovali meziročně o 31 % více hotovosti," doplňuje Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti a pokračuje: "Plánujeme vyplácet atraktivní dividendu, za rok 2015 zamýšlíme navrhnout dividendu na úrovni 16 Kč na akcii. V lednu také znovu spustíme zpětný odkup akcií jako další formu odměny pro naše akcionáře."

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl ke konci roku 2015 výše 4 896 tisíc. Smluvní služby využívá 3 237 tisíc zákazníků, což představuje dvě třetiny všech mobilních zákazníků. V oblasti předplacených služeb došlo k meziročnímu poklesu o 6,5 % na 1 659 tisíc zákazníků. Průměrný měsíční výnos na zákazníka (ARPU) činil za celý rok 287 Kč, ve čtvrtém čtvrtletí ale stoupl na 290 Kč. Za nárůstem stojí rostoucí kvalita zákaznické báze.

Podíl chytrých telefonů v síti O2 vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí na 48,5 %. V uplynulém roce prodalo O2 více než 300 tis. zařízení, která podporují nejrychlejší technologii 4G a na konci roku tak LTE telefony představovaly téměř 40 % všech chytrých zařízení. LTE telefony s vyměněnou SIM kartou, která novou technologii podporuje, aktuálně používá více než půl milionu zákazníků O2.

Pevný internet od O2 využívalo k 31. prosinci 795 tisíc zákazníků. Jejich podíl s technologií VDSL přitom vzrostl na 55 % a dosáhl 438 tisíc. V průběhu roku 2015 pokračovalo O2 ve zkvalitňování služeb vysokorychlostního internetu. Na 500 tisíc domácností získalo nově možnost pořídit si internet na technologii VDSL s rychlostí 20 Mb/s a více. Na rozšíření dostupnosti se podílelo nejen budování nových ústředen (tzv. remote DSLAMů), ale i další technologické úpravy v síti, které byly provedeny na podzim.

27. 1. 2016

Témata

ADSLmobilní internetO2O2 TVpevný internetVDSL

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 399 Kč
Cena za měsíc: 598 Kč
Cena za měsíc: 299 Kč

Přečtěte si také

 

Google požaduje lepší ochranu a pravidla pro optické kabely v Africe

Google požaduje, aby africké státy poskytly větší ochranu optickým kabelům před útoky a sjednotily plány na jejich...

20. 11. 2024

Zobrazit celý článek

 

Apple koupil podíl ve své partnerské firmě pro satelitní připojení

Apple koupil 20% podíl ve společnosti Globalstar. Zároveň investuje do zlepšení satelitní infrastruktury, kterou...

15. 11. 2024

Zobrazit celý článek

 

Po Vodafonu i O2, české operátory postihl výpadek

Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...

18. 10. 2024

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Apple příští rok zavede identifikaci firemních čísel

 

Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...

Zobrazit celý článek

Služba Tap to Pay od Applu je nově dostupná i v Česku

 

Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...

Zobrazit celý článek

Po Vodafonu i O2, české operátory postihl výpadek

 

Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...

Zobrazit celý článek