+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Za předčasné ukončení smlouvy naúčtovali operátoři zákazníkům pokuty. Část těchto smluvních pokut se bude vracet. Proti výkladu operátorů, kteří si běžně účtovali vyšší smluvní pokuty než maximální pětinu zbývajících měsíčních paušálů, se postavil Český telekomunikační úřad.
Podle novely telekomunikačního úřadu, která vstoupila v platnost v srpnu loňského roku, jsou zaváděny snížené pokuty. Na zpracování změn do zákaznických smluv dostali operátoři půlroční odklad. Podle Českého telekomunikačního úřadu měli operátoři účtovat nižší pokuty už od srpna, protože už jsou obsažené v zákoně. Operátoři nesouhlasí.
"Jelikož právo zákazníka ukončit smlouvu za uvedených podmínek vyplývá ze smlouvy, nikoli ze zákona, je jednoznačné, že teprve až okamžikem změny smlouvy vzniká poskytovateli služeb povinnost účtovat pouze sníženou kompenzaci," uvedla ve svém stanovisku Asociace provozovatelů mobilních sítí.
Podle Českého telekomunikačního úřadu mohou zákazníci vyšší pokutu od operátora do dvou měsíců reklamovat. V případě, že by neuspěli, je tu možnost podat u úřadu námitku. Úřad se v tomto případě bude přiklánět na stranu zákazníků.
14. 3. 2014
O2T-MobileU:fonvirtuální operátorVodafone
Vodafone odhalil vánoční nabídku, v rámci které rozdává třeba slevy na mobilní telefony, neomezené tarify, volání z...
13. 11. 2024
Digitální a satelitní MAGENTA TV od T-Mobilu vylepšuje svou Videotéku. Rozšíří obsahovou nabídku, jejíž součástí...
4. 11. 2024
Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...
18. 10. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...