+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Český statistický úřad zveřejnil nové statistiky, podle kterých Češi v mobilní síti provolali téměř 28 miliard minut. Každý člověk tak telefonoval v průměru 7 minut.
Lidé v českých mobilních sítích provolali loni 27,9 miliard minut, což znamená 1,1% nárůst oproti předchozímu roku.
„Větší objem minut byl v roce 2023 provolán přes SIM karty patřící soukromým osobám, konkrétně se jednalo o 15,5 miliard minut, a na volání z firemních mobilních telefonů připadlo 11,1 miliard minut,“ uvedl Martin Mana, ředitel odboru statistik rozvoje.
Zbývajících 1,3 miliardy minut patřilo volání v roamingovém režimu.
Celkově bylo v ČR na konci roku 2023 aktivních 11,2 milionu SIM karet s aktivními daty a hlasovými službami. 9,3 milionu karet využívalo data v rámci tarifu a 1,8 milionu bez měsíčního paušálu.
Jako primární přístup k internetu ale české domácnosti i firmy využívají nadále kabelový nebo fixní bezdrátový internet.
Ke konci loňského roku bylo v zemi 4 miliony aktivních přístupů k internetu z pevného místa, z toho 30% podíl měla Wi-Fi. Mezi členskými státy EU máme zdaleka nejvyšší podíl Wi-Fi.
„Největší rozmach v posledních letech nastal v případě připojení prostřednictvím optické sítě. Meziročně vzrostl počet fyzických a právnických osob s aktivovanou službou pro přístup k internetu přes optickou síť o téměř desetinu na 880 tisíc ke konci roku 2023,“ dodal Martin Pokorný z oddělení statistik výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
30. 11. 2024
volání na mobilvolání na pevnou
Čtvrtina lidí ve věkové skupině 18 až 34 let nezvedá telefon a volání jim přijde divné. Pro starší generaci je...
4. 10. 2024
T-Mobile začal nabízet VoLTE, volání přes LTE, i v zahraničí. Čeští zákazníci tak mohou uskutečňovat hovory přes LTE...
24. 11. 2022
Podle statistik O2 se v červnu výrazně zvýšil počet zákazníků, kteří využili roamingové služby. Češi si po pandemii...
2. 7. 2022
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...