Úvod > Články > Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Evropská komise uvedla, že 80 % influencerů dostatečně neoznačuje reklamní příspěvky. Nyní je budou prošetřovat místní orgány.

Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Studie Evropské unie odhalila, že čtyři z pěti influencerů na sociálních sítích neuvádějí, že obsah, který zveřejňují, je reklama, jak to vyžadují právní předpisy EU.

Výzkum se zaměřil na 576 influencerů, z nichž téměř všichni (97 %) zveřejňují komerční obsah. Pouze 20 % ovšem správně uvádí, že se jedná o reklamu.

"Problematické marketingové praktiky ukazují, jak je důležité mít moderní robustní právní předpisy, které jsou přiměřené k zajištění digitální spravedlnosti pro spotřebitele na internetu," uvedla Evropská komise.

Výkonný orgán EU, který studii vedl společně s místními orgány na ochranu spotřebitele 22 členských států EU, Norska a Islandu, prověřoval příspěvky na sociálních sítích jako Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat a Twitch.

Jejich cílem bylo ověřit, zda influenceři dodržují spotřebitelské právo EU. Jména konkrétních influencerů sice nebyla zveřejněna, ale u 358 proběhne další šetření.

Místní orgány je budou kontaktovat s žádostí, aby dodržovali platná pravidla, a v případě potřeby mohou být přijata další donucovací opatření.

Příspěvky se týkaly především módy, životního stylu, krásy, jídla, cestování a fitness. Studie ovšem zjistila, že 119 influencerů propagovalo nezdravé nebo nebezpečné aktivity, jako jsou nezdravé potraviny, alkoholické nápoje, lékařské nebo estetické zákroky, hazardní hry a finanční služby, například obchodování s kryptoměnami.

 

Ověřte si dostupnost internetu na vaší adrese

Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    30. 9. 2024

    Témata

    multimediaostatní

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 250 Kč
    Cena za měsíc: 299 Kč

    Přečtěte si také

     

    TikTok spouští AI platformu pro inzerenty po celém světě

    TikTok spouští novou AI platformu pro inzerenty, díky které mohou snadno generovat a upravovat svůj obsah pro...

    21. 11. 2024

    Zobrazit celý článek

     

    AI obojek Shazam: Umělá inteligence vám umožní komunikovat s vaším mazlíčkem

    Společnost Personifi AI představila chytrý obojek, který má lidem umožnit mluvit se svými domácími miláčky. Zařízení...

    19. 11. 2024

    Zobrazit celý článek

     

    Polská rozhlasová stanice nahradila moderátory s umělou inteligencí

    Polská rozhlasová stanice vyvolala kontroverzi poté, co propustila své moderátory a nahradila je umělou inteligencí.

    16. 11. 2024

    Zobrazit celý článek

    Zobrazit všechny články

    Nejčtenější články

    Apple příští rok zavede identifikaci firemních čísel

     

    Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...

    Zobrazit celý článek

    Služba Tap to Pay od Applu je nově dostupná i v Česku

     

    Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...

    Zobrazit celý článek

    Po Vodafonu i O2, české operátory postihl výpadek

     

    Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...

    Zobrazit celý článek