+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Více než polovina lidí se při nákupu po internetu setkala s problémem. Nejčastěji se jednalo o nedodanou objednávku, následně pak o poškozený či chybně dodaný výrobek.
Společnost Cofidis zveřejnila průzkum, kterého se účastnilo celkem 525 respondentů. Z výsledků vyplynulo, že většina dotázaných má s nákupy přes internet zkušenosti. Problém se svou objednávkou přitom měli 53 % lidí. Pětina z nich tyto komplikace musela řešit dlouho a u někteří z nich se řešení stále nedočkali.
„V on-line sektoru se pohybuje také množství podvodných obchodů. Zákazníci by se měli vyvarovat nákupů v e-shopech, které nemají na webu uvedené kontaktní údaje, obchodní podmínky, nabízejí zboží za podezřele nízké ceny a pouze jeden způsob platby, a to úhradu předem na bankovní účet. Na téměř 1500 rizikových e-shopů upozorňuje web České obchodní inspekce, jen od počátku tohoto roku jich přibyla více než stovka,“ uvedl Milan Bouda, marketingový ředitel Cofidisu.
Objednané zboží nedorazilo 30 % Čechů, 26 % respondentů pak obdrželo chybný výrobek a stejnému procentu byla doručena špatná velikost objednaného výrobku. Pětina dotázaných si stěžovala na nefungující zařízení a stejný počet na špatnou nebo žádnou komunikaci s obchodem.
Jen malé množství lidí ale řešilo problém s reklamací. Pouze 5 % nebyla reklamace uznána a 3 % se potýkala s pozdě uznanou reklamací.
V případě komplikace se zákazníci nejčastěji obrací na samotný e-shop (80 %) a pouhé jednotky procent dotázaných musely svůj problém řešit s dalšími subjekty jako ČOI, finanční úřad nebo soud.
Se svou zkušeností se ale uživatelé ostatním příliš nesvěřují. Jen 2 % dotázaných udělila po negativní zkušenosti recenzi na webovém srovnávači a stejné množství lidí recenzovalo obchod na sociálních sítích.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
30. 5. 2022
Pelhřimovská nemocnice nasadila ve svém radiodiagnostickém oddělení umělou inteligenci. Pomůže s vyhodnocováním...
26. 11. 2024
Společnost Personifi AI představila chytrý obojek, který má lidem umožnit mluvit se svými domácími miláčky. Zařízení...
19. 11. 2024
Společnost OpenAI navzdory rostoucím příjmům očekává, že bude až do roku 2029 fungovat se ztrátou. Důvodem jsou...
14. 11. 2024
Apple zavádí identifikaci firemního volajícího. Chce tak zvyšit soukromí uživatelů a pomoci při blokaci nevyžádaných...
Společnost Apple rozšířila svou službu Tap to Pay pro iPhony do dalších 5 zemí v Evropě. Nově ji mohou využívat i...
Zákazníci Vodafonu ve středu ráno zaznamenali výpadek sítě. Den na to se s výpadkem potýkalo i O2. Nefungoval...