+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Umělou inteligenci v Česku pravidelně používá jen 6 % uživatelů. Více než třetina Čechů má k této technologii negativní postoj, důvěra přitom klesá s narůstajícím věkem.
Podle výzkumu společnosti NMS Market Research pro Raiffeisenbank má 36 % Čechů negativní postoj k umělé inteligenci. Neutrální pocity vyjádřila třetina respondentů.
Obavy spojené s AI rostou v závislosti na věku. Zatímco polovina respondentů ve věku 18 až 24 let má k technologii pozitivní vztah, ve věkové skupině 55 až 64 let je to jen 17 %.
Pozitivní postoj také častěji zaujímají muži a respondenti s vyšším vzděláním a příjmem.
AI využívá pravidelně pouze 6 % Čechů. Podíl pravidelných uživatelů opět klesá s rostoucím věkem.
Jelikož jde o výzkum pro Raiffeisenbank, zaměřoval se na téma AI v bankovnictví. Z výsledků vyplynulo, že 70 % Čechů předpokládá, že se umělá inteligence v tomto odvětví bude do budoucna používat více. 36 % respondentů se ale obává, že její použití v bankovnictví není bezpečné.
„V bankovnictví je umělá inteligence už nyní poměrně stálou přidanou hodnotou. Máme tu třeba virtuální asistenty v mobilních aplikacích banky, kteří jsou naprogramovaní primárně na poskytnutí rychlé odpovědi,“ uvedla mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.
A v čem by si Češi nechali od AI pomoci? 57 % z nich by umělou inteligenci využilo při filtrování spamu a 51 % by si nechalo doporučit hudbu nebo film.
Většina dotázaných by si ale nenechala poradit v oblasti investičních doporučení, finančního poradenství nebo třeba diagnostiky onemocnění.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
25. 9. 2024
Britský regulátor ASA zasáhl proti mobilním aplikacím, které obsahují reklamy zobrazující ženy nevhodným a...
5. 4. 2025
Vodafone představil nové nástroje pro řešení technických problémů. Díky Vodafone Remote Assistant můžete sdílet...
1. 4. 2025
Google začal postupně spouštět nové funkce umělé inteligence Gemini Live. Ty umožní v reálném čase analyzovat...
28. 3. 2025
Společnosti O2 a TV Nova představily svou novou službu Oneplay, která oficiálně odstartuje už 10. března. Nhradí...
Vodafone představil přelomový set-top box. Kromě funkcí chytré televize nabídne i špičkové reproduktory, se kterým...
OpenAI vyvinula nový model pro kreativní psaní. Podle šéfa společnosti Sama Altmana je to poprvé, co ho výstup umělé...